Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

2015 (del 1)

Av ThisIsOctober - 19 maj 2015 00:12

Som sagt, det här året har verkligen varit helt amazing hittills. Eller jo det har väl dalat lite ibland och jag varit nere på botten och kravlat men sen lyckats ta mig upp igen. Some big highs and lows.

Förlåt för min svengelska. Jag borde sluta med det, man kan ju tro jag är tonåring, eller en diva? Pfff..

No. No. No.


Nyår var egentligen skit. Mamma var kanonfull och pappa sjuk + gick och la sig tidigt. Under kvällen satt jag och syster i mitt rum och såg några filmer och pratade, spelade spel etc.. Vi åt alla en fin nyårsmiddag.

Vid midnatt stod tre av oss, en kunde inte prata, andra två var spiknyktra, och kollade på fyrerkeriet. Tyckte så synd om hunden inne, hon var totalt livrädd och var beredd att få en hjärtattack. Katterna brydde sig inte, som vanligt.

Runt 04 snåret följde jag syster hem. Tror det var snö ute. Eller slask?


Två - tre dagar senare fick jag världens överraskning i form av mitt ex, Robin, som hörde av sig på Badoo. Jag har aldrig riktigt kunnat släppa honom efter alla år. Han skickade ett trevligt "-Hej, det var inte igår?"

Och jag svarade "-Nej det var det verkligen inte! Hur är läget?"

Sen fortsatte vi bara prata. Först lite och sen dagligen, bara mer och mer. Jag höll masken om att han aldrig lämnat mina tankar under de här åren och på något sätt älskade jag honom fortfarande.

Första telefonsamtalet vi hade varade i ca en timma. Andra var något längre. Vi pratade bara på om allt möjligt och det var så enkelt.

Skickade sms till varandra hela tiden, så småningom skickades bilder och allt kändes superbra.

Sexpratet kom.

Jag och Robin har alltid klickat bra i sängen, och haft några fantastiska nätter när vi var tillsammans. Han är den bästa jag haft och de var kanske därför han var så svår att släppa.


Vi var förresten tillsammans i nio månader, och pratade under den tiden om giftemål, barn, familj etc..

Sen gled vi bara isär, började bråka och blev osams. Men jag har alltid vetat att vi skulle ta upp kontakten igen. Vi kan aldrig släppa varandra.

  

Nåväl, vi sa båda två att vi måste träffas efter några veckors prat.

Han skulle hämta upp mig på vägen när han åkte hem från en kompis den helgen. Men det blev inte så. Helgen efter var jag sjuk. Sen hade han någon kompis hos sig tredje helgen.

Vi längtade ihjäl oss efter varandra. Vi visste båda hur skönt vi skulle ha det när vi sågs.


Så den 14 Feb (Alla-Hjärtans-Dag) åkte jag till honom i hopp om att han skulle bli kär i mig, att han ville ha mig igen. Den glädjen när han mötte upp mig på bussstationen är svår att förklara. Han var sig lik, några extra kilon hit eller dit, men fortfarande söt. Stort leende båda två, det var fem år sedan vi sågs senast!

I bilen på väg hem till hans lägenhet kunde jag inte sluta stirra på honom.


Fortsättning följer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ThisIsOctober - 22 maj 2015 22:14

Dagarna efter jag träffat Daniel första gången gick jag som i en bubbla. Pirr i magen och gick och småsjöng hela tiden. Tror vi hade bestämt och ses på lördagen, ungefär sex dagar efter, men då fick jag så otroligt kalla fötter av någon konstig anled...

Av ThisIsOctober - 19 maj 2015 18:03

 Jag minns inte när först kyssen kom, kan varit när vi satt i soffan framför tvn någon halvtimme senare. Vi kysstes väldigt mycket under kvällen, lagade mat, åt, såg två filmer m.m Läget kändes väl sådär mellan oss, förr fanns det känslor med. Nu v...

Av ThisIsOctober - 19 maj 2015 00:09

Har jag lyckats radera alla inlägg jag skrivit? Fasiken också.   Ok då får jag bara börja om från början. Passande då jag tänkte skriva ett helt inlägg om det här året! Det har varit helt fucking amazing & har en stark magkänsla att det bara ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards